dinsdag 22 september 2015

Baantjes

Behalve de yogacursussen en -lessen, heb ik ook nog een paar baantjes om aan inkomsten te komen. Afgelopen juni was ik al begonnen als støttekontakt/fritidskontakt voor een man uit Tolga die behoefte had aan sociaal contact. We wandelen veel en tijdens de laatste wandeling heb ik foto's gemaakt met mijn mobiele telefoon, maar ik weet nog niet precies hoe ik die foto's eraf moet krijgen. Ik denk dat ik eerst maar eens een geheugenkaartje ga kopen, waar ik ze op kan zetten. Het is nog niet zo'n supermoderne smarttelefoon, maar hij is al beter als mijn laatste mobiel. De foto's houden jullie dus nog te goed. Sinds maandag ben ik ook begonnen als støttekontakt voor een Somalische vrouw.

Verder ben ik, via een yogaleerling, nu ook oproepkracht bij de Hummelfjell in Os. Daar is de schoonmaakster al geruime tijd ziek en ze zaten te springen om een invalster. Ik ben vorige week donderdag voor het eerst geweest om de bovenverdieping van het Pension daar schoon te maken. Wat inderdaad hard nodig was. Ik kon zelf mijn tarief bepalen, dus eerst maar op Google gezocht wat nu een aanvaardbaar tarief voor een schoonmaakster is. Dat bleek 169 kr per uur te zijn. Voor de reistijd mocht ik 2 extra uren declareren, dus dat is ook weer lekker. Jammer dat het niet elke week is, maar dit is een goed begin.

Verder blijf ik stug door solliciteren. Er zijn niet veel banen hier en al helemaal niet veel deeltijdbanen. Als ik voltijd ga werken, moet ik mijn yogalessen opgeven. En dat is eigenlijk niet was ik wil. Ik denk dat ik, als ik eenmaal mijn diploma heb, nog veel meer mensen op de cursussen krijg. En ik wil dan ook bij bedrijven mijn lessen aan gaan bieden. Onlangs ontmoette ik een Noorse kennis bij de supermarkt en die vroeg of ik niet les wilde gaan geven via het fitnesscentrum hier. Ook nog een mogelijkheid.

2 opmerkingen: