vrijdag 11 december 2015

Terug in Noorwegen

Na een voorspoedige vliegreis vanaf Barcelona, met een wat turbulentie onderweg, landde ik met een half uur vertraging op Gardermoen. Gelukkig had ik de trein van 19 uur geboekt ipv die van 17 uur. Ik besloot eerst maar even langs de balie met gevonden goederen te gaan om te vragen of ze toevallig mijn mobiel gevonden hadden. Bleek dat nu het geval te zijn! Op het moment dat de vriendelijke meneer mijn mobiel wilde gaan halen, ging het brandalarm af. Iedereen moest naar buiten. En daar was het koud! Er arriveerde een brandweerauto en een aantal brandweermannen gingen naar binnen. Het bleek gelukkig loos alarm te zijn en we mochten al snel weer naar binnen. Na betaling van 59 kronen kon ik mijn mobiel weer in ontvangst nemen.

Toen ik tegen zevenen het perron op liep, liep ik een paar bekenden tegen het lijf: Aud Mary en Magnar, die net terug waren uit Spanje. Zij moesten ook naar Tynset, dus we konden gezellig samen reizen. In Hamar moesten we overstappen en voor de trein naar Røros heb je gereserveerde plaatsen. Er bleek al een mevrouw op mijn plaats te zitten. Dat was raar. Nou ja, dan zit ik er gewoon naast. We vergeleken onze treinbilletten en toen bleek ik een billet te hebben van 4 december! Oeps, ik bleek het billet op een verkeerde datum te hebben gereserveerd. De conducteur in de 1e trein had het niet gezien. Gelukkig bleek de mevrouw heel aardig te zijn. We zeggen gewoon niks, zei ze. Toen even later de conducteur langs kwam, was het wel even spannend. Hij zou me eruit kunnen zetten. Maar ook hij las over de verkeerde datum heen. Pffff, gelukkig. De reis naar Tynset verliep verder erg gezellig, want mijn medereisgenote bleek een heel aardig mens te zijn. Ze woonde in Røros, dus wie weet, zouden we elkaar nog wel eens tegen het lijf kunnen lopen.

Om iets over elven arriveerde ik in Tynset. Loreena had die middag nog al de sneeuw van mijn auto geveegd en het ijs weggeschraapt, de lieverd. Maar in de tussentijd had het flink gesneeuwd, dus ik kon weer overnieuw beginnen. Om half 12 was ik dan eindelijk thuis. Loreena wachtte me op met warme chocomelk en zelfgebakken chocolademuffins. Een betere thuiskomst had ik me niet kunnen wensen! We hebben nog zitten kletsen tot 1 uur.

De volgende dag kon ik gelijk naar de 60+ yoga. Er zouden nu 2 lessen zijn, 1 om 9.30 en 1 om 11.00 uur. Helaas kwamen bij beide lessen maar 1 dame opdagen, en beide hadden geen zin om alleen les te krijgen. Donderdag en vrijdag gelijk weer werken. Vrijdag ook nog langs de huisarts geweest i.v.m. mijn rug en diezelfde middag nog röntgenfoto's laten maken. Volgende week weer langs voor de utislag.
Sneeuw in Tolga op vrijdagochtend.

En thuis in Tynset. Helaas is het grotendeels al weer weg en ligt er nu alleen maar ijs. Laat het maar weer snel gaan sneeuwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten