woensdag 23 december 2015

Weken voor kerst

In de weken voor kerst was het business as usual: 60+ yoga bij de vrijwilligerscentrale voor de paar dames die het koude weer en gladde toestanden onderweg durfden te trotseren. Donderdag en vrijdag voor werk in Tolga en dinsdagmiddag begonnen met wat eenvoudige yoga-oefeningen bij mijn contact op Litun. Ze vond het erg leuk. Verder röntgenfoto's laten nemen van mijn rug. Morgen ga ik langs de huisarts om te horen wat zij ervan vindt.

Ik zou dit jaar eigenlijk geen kerstboom zetten. Een echte kerstboom is behoorlijk duur: minimaal 400 kr bij de Domus. Maar ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een kunstkerstboom gekocht bij de Europris. Samen met Loreena heb ik hem 7 december opgezet.






De 2 kleine katjes van Loreena vonden de boom ook erg interessant en hebben hem 2x omgegooid. De laatste keer was ik zo boos, dat ze er sindsdien uit de buurt blijven :-)


12 en 13 december was ik op Aashaugen op Vingelsåsen. Aashaugen is de naam van de boerderij van Marit Gilleberg. Elk jaar houdt zij in het oude huis een Kerstcafe en net als vorig jaar, mocht ik ook dit jaar weer mijn zelfgemaakte spullen verkopen. Het was weer heel gezellig en ik heb goed verkocht! En volgend jaar ben ik weer welkom.



Donderdag 17 december was het weer het jaarlijkse kerstconcert van de leerlingen van de muziekrichting van de VGS in Tynset. Dit jaar ben ik samen met de jonge vrouw van Litun geweest. Ze vertelde me dat ze zich de hele dag er al op verheugde. Het was weer een super concert. En natuurlijk weer volop genoten van mijn knappe dochter. Na afloop heeft Matjo haar thuis gebracht, samen met Frank, die een paar dagen over was en ook naar het concert gekomen was.

In afwachting van het concert in de kerk van Tynset.

Het concert begon met A ceremony of Carols van Benjamin Britten, met harpiste Willy Postma (Nederlandse van oorsprong en al heel lang woonachtig in Noorwegen).





Zaterdagmidag kwamen Matjo, Frank en Tino Loreena halen om bij Matjo pizza te gaan maken. Eind van de avond hebben ze haar weer thuis gebracht en hebben we nog even gezellig gekletst en wat gedronken.


Tino voor zijn huisje in Alvdal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten