zondag 22 november 2015

3e week Yoga Teacher Training op Ibiza

Het was een turbulente week, in alle opzichten. Het begon zondag toen ik ontdekte dat Tolga Kommune mijn loon niet had betaald. Dus kon ik de huur niet betalen. Na een aantal mails heen en weer, bleek de fout bij Tolga Kommune te liggen. Blijkbaar waren ze mijn urenlijst kwijtgeraakt. Gelukkig hebben ze de 17e alsnog geld overgemaakt, zodat de huur uiteindelijk betaald kon worden. Maar het zorgde voor een hoop stress. Bovenop de spanning die ik, en alle andere studenten, toch al hadden. Deze week moesten we een maximaal 10 minuten demonstratie geven over jezelf en yoga. Daarnaast moest iedereen een les geven met daarin de 12 Sivananda houdingen, die natuurlijk het liefst perfect uitgelegd moesten worden. Toen het geld woensdag was overgemaakt, viel er een last van mijn schouders.
Gezelligheid na het diner, met Nora, Felicity en Ineke.

Het brunchbuffet

Studeren op het strand.
De 4 yogi's: Bodil, Ineke, ik en Anneleye.

Dinsdag was de demonstratiedag. Jacob heeft alles opgenomen. Ik hoop het filmpje later te kunnen publiceren. Ik heb eerst een lied gezongen: Livets Lys. Eerst in het latijn, daarna in het noors. En daarna 3 verschillende yogasequences: de zonnegroet, de maangroet en de aardegroet. Ik ben best tevreden over het yogagedeelte.

Donderdag moest ik lesgeven. Toch wel spannend, want het moest in het Engels, met houdingen die ik nooit zou doen in een les. Zoals de hoofdstand bijvoorbeeld. En dan ook nog voor een groep aspirant yogaleraren en natuurlijk onze lerares Nora. Maar het ging goed, Nora was zeer tevreden. Wat kleine details over de instructies, kleine dingen die ik vergeten was te zeggen. Volgende week moeten we nog een keer allemaal lesgeven, maar dit keer mag het freestyle. Daar heb ik wel zin in, ik heb het programma al klaar liggen.

Zaterdag was het weer stiltedag. Bijna niemand vindt dat leuk, verplicht je mond houden de hele dag. 's Middags hadden we een stiltewandeling naar een heuveltop 20 minuten hiervandaan. Daar moest je een plek uitzoeken en voelen wat die plek je te zeggen had. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een boom, waar er gelukkig genoeg van stonden. En dan lekker met je rug tegen die boom hangen of zitten, en je voelt je daarna net zo sterk en geworteld als die boom. Daarna had Nora een verrassing voor ons: een muzikale reis door de chakra's, uitgevoerd door een vrouw en, hele mooie, man. Met drums, klankschalen, fluiten en nog veel meer. Het was geweldig! Iedereen heeft er van genoten. Het leuke was dat je mee mocht bewegen. Een supercadeau van Nora.

Dit is een foto van een andere chakrareis, maar deze 2 personen verzorgden onze chakrareis.

Vandaag hadden we een vrije dag. Kamergenootje Annelye woont in Ibiza Stad en bood aan om ons op te halen rond 12 uur en ons in het centrum van Ibiza Stad te droppen. Ibiza Stad is 20 minuten rijden van St Eularia, waar wij zitten. Omdat het buiten het seizoen was en zondag, waren bijna alle winkels gesloten, maar het was supergezellig zo met z'n viertjes. We hebben rondgedwaald door de kleine straatjes en langs de haven en op veschillende terrasjes wat gedronken. Rond 17.30 heeft Annelye ons weer opgehaald en zijn we weer terug gereden.

Selfie met 4; Sarah, Felicty, Ineke en ik.

Even schuilen op een terras onder een luifel, want het begon te stortregenen.

Bij de haven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten