zondag 29 november 2015

Laatste week Ibiza Yoga Teacher Training

Afgelopen week was de week van de workshops: zwangerschapsyoga, kids yoga, yoga business, restoritive yoga, workshop toekomstige doelen. En 2 filmavonden. De ene avond een soort documentaire over een man die een half jaar lang yoga ging verkennen en een toespraak van een guru.
Filmavondje. Bij gebrek aan stoelen, gaan we toch gewoon liggen :-)

De toiletten schoonmaken. Karma Yoga heet dat :-)

Vorige week zijn we naar een zonsopgang gaan kijken, in stilte, want het was stiltedag.

Verder moesten we voor de 2e keer lesgeven aan de groep, dit keer freestyle. Dat betekende dat je je eigen ding kon doen. Afgelopen donderdag was het mijn beurt en van 2 mensen kreeg ik het commentaar: je gaat helemaal schijnen als je lesgeeft. Verder veel verschillende stijlen yoga gehad, o.a. Kundalini yoga en Vinyasa yoga. Vinyasa is niet mijn yoga. Af en toe een korte sequentie van oefeningen achter elkaar is prima, maar 6 zonnegroeten (x 2, want eerst met de rechtervoet en dan met de linkervoet) incl. allerlei varaties, dat is gewoon teveel voor mijn beetje gammele lijf. Vandaag had ik er dan ook even helemaal genoeg van. Mijn lijf voelde gebroken en uitgeput. Tussen de middag nog maar even met mijn rug tegen een boom gaan staan, en nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Het gekke is dat je veel energie krijgt van een minuut of 10 met je rug tegen een boom staan.

Gisteren hadden we het schriftelijk examen. Iedereen was toch wel een beetje gestresst, maar het bleek heel erg mee te vallen en iedereen is geslaagd. Ja, dus ik ook :-) Vanavond is de diploma-uitreiking. En dan morgenavond weer naar huis. Mijn vlucht naar Barcelona vertrekt om 22.30 uur en gelukkig zit Kaamini, de Russische, op dezelfde vlucht. Haar vervolgvlucht naar Sint Petersburg vertrekt om 6 uur 's ochtends de volgende dag. Ik moet helaas nog wachten tot 13 uur voor mijn vlucht naar Oslo vertrekt. Dat wordt dus heel lang wachten, maar als ik een extra nacht gebleven was, kostte dat 350 kr extra en dat kan bruintje even niet trekken. Er zijn toch al onverwachte kosten vanwege het transport naar de luchthaven hier op Ibiza, wat dus niet bij de  prijs inbegrepen zat. Daar kwam ik afgelopen donderdag achter, dus dat gaat me 200 kr extra kosten. Maar ik heb nu wel zeeën van tijd om de meditatiecursus goed in elkaar te zetten, en om aan mijn website te werken en de Bhagavad Gita uit te lezen.

Ik moet zeggen, ik heb heel veel geleerd de afgelopen maand. Veel over hoe je de oefeningen zo veilig mogelijk uit kunt voeren, veel inspiratie gekregen m.b.t. ademhaling en meditatie. Die kan ik mooi toepassen in de meditatiecursus die a.s. donderdag begint en in de ademhalingscursus die hopelijk in januari van start gaat. Het is het geld dubbel en dwars waard geweest.

Ik wil bij deze gelijk ook Ineke, Aneley, Kaamini en Jasmine bedanken voor het gebruiken van hun foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten