dinsdag 3 november 2015

Werk en inkomen

Afgelopen 2 maanden was het hard werken om inkomen te verschaffen. Zeker met het oog op het feit dat ik in november de hele maand weg ben om de opleiding tot yogaleraar te volgen op Ibiza.

Ik heb nu 3 støttekontaktbaantjes, in totaal 10 uur per week. Ik had er al eentje sinds juni en sinds 1 oktober heb ik er nog eentje bij in Tolga. En sinds half oktober nog eentje in Tynset. Met  1 van de støttekontakten ben ik in Tolga de Fjellvei (Bergweg) opgereden. 3 jaar terug zijn we deze weg een keer opgelopen tot een hut, maar dit keer zijn we nog verder gereden. Het was koud en winderig daarboven, met wel mooi!

Met dezelfde persoon ben ik ook de Tron bij Alvdal opgereden. Dat was een spannend ritje, want behoorlijk steil! Bovenop de Tron (ruim 1600 meter hoog) was het ook koud. Er lag zelfs sneeuw.


Bovenop de Tron
Een muts is nu wel even nodig :-)
 

Boven de wolken

Wat lager was het iets warmer, maar wel winderig.

Uitzicht, de witte vlekken zijn wolken.

En nog verder naar beneden, waar het nog herfst is.
Verder heb ik vele formulieren ingevuld om via de gemeente aan geld te komen. Wat een werk zeg! Ik heb o.a. recht op extra kinderbijslag en huursubsidie. Maar om dat de Noorse ambtelijke molen behoorlijk traag werkt, heb ik dat tot nu toe nog niet gehad. Het volksregister (Folkeregister) had mijn verhuisbericht al op 1 september binnen, maar heeft dat pas op 30 september verwerkt. Daardoor moest ik de formulieren voor extra kinderbijslag en huursubsidie weer opnieuw invullen voor oktober. Als het goed is, komt er ergens rond 10 november eindelijk de 1e huursubsidie binnen. Verder een verzoek om subsidie ingevuld voor de bedrijfsconsulent van de gemeente Tynset, maar helaas tot op heden nog niets van gehoord. Ook ben ik bij de NAV (het Noorse UWV) langs geweest, maar ook dat was niet echt succesvol. Ik heb tekort in december, dus moest ik eerst maar uitstel van huur aanvragen van de NAV. Omdat mijn buurman (de verhuurder) zo aardig is, kreeg ik dat dan ook. Dus krijg ik niks van de NAV, omdat ik zo ongeveer net genoeg inkomen heb dan in december. Wel gaan ze een aktivitetskort (activiteitskaart) aanvragen voor Loreena, zodat ze kan blijven paardrijden.

Verder heb ik nog een yogaworkshop georganiseerd eind oktober. Ik mocht een ruimte in Tynset Hotell gratis gebruiken. Het leek in 1e instantie goed te gaan met aanmeldingen: 6 hadden zich aangemeld. 2 hadden er vooruit betaald. Op de dag zelf meldden 2 zich ziek, 2 kwamen totaal niet opdagen en alleen de 2 die vooruit betaald hadden, waren er. De workshop verliep overigens prima, 1 deelneemster heeft zich inmiddels aangemeld voor de meditatiecursus die in december begint. Maar het was financieel toch even een tegenvaller.

De yogalessen in Tolga en Os, evenals de 60+ yogalessen zijn wel prima verlopen met genoeg deelnemers. Ik kan in januari weer verder in Tolga en Os, er is genoeg belangstelling voor een vervolg. En in december ga ik weer verder met de 60+ yoga in Tynset. Nu zelfs 2 verschillende lessen, omdat 1 van de deelneemsters vertelde dat er mensen waren die wel belangstelling hadden, maar die vonden de aanvangstijd van half 10 's ochtends nogal vroeg. Dus komt er vanaf 2 december ook een les om 11 uur. Hopelijk trekt het meerdere mensen.

Al met al dus 2 drukke maanden geweest, maar het was voor het goede doel. Nu genieten van de yogaleraaropleiding op Ibiza en hopelijk gaat dat in 2016 zijn vruchten afwerpen! Ik ga er in ieder geval heel erg mijn best voor doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten